tisdag, februari 16, 2016

#RörInteMinKropp

Tyvärr har jag alltid trott att det är okej. För fem år sedan var jag på Stadium Sports Camp (ingen smutskastning på dem, väldigt roligt läger) Men det var där det för första gången hände. Det kom en kille runt 14 år bakom mig och började gnida sig mot mig bakifrån. Jag försökte få kontakt med min kompis som stod framför mig så jag kunde komma därifrån men killen tog sina händer runt min midja. Jag blev fast i hans grepp. 14 åriga jag fattade ingenting. Är det såhär man ska göra? Ska jag vara glad att han tar på mig? 

2 år senare. Jag och en kompis skulle gå på vår första gymnasiefest, taggade som vilken 16-åring som helst skulle vara. Vi kom dit och började dansa. Började dansa med en kille som helt plötsligt tar sina händer på min rumpa och snart därefter försöker trycka in sina fingrar mellan benen på mig. 

Ytterligare 2 år senare. Ute på krogen, står och dansar. Dansar med en kille, får hela hans hand mellan mina ben. Blev ställd. Sa ingenting. Gick därifrån. 

Två dagar sedan. Var ute på krogen. Okänd man pussar på min flickväns huvud utan att hon vet vem han är.

Vill kunna bli arg och säga till när det väl händer, men i situationen är det svårt. Jag ska bli bättre för vi måste säga stopp, vi måste säga sluta, vi måste få dem att skämmas. 

Rör inte min, min kompis, min flickvän eller någon annans kropp. 
Min kropp tillhör inte dig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar