fredag, oktober 20, 2017

De gångerna jag aldrig berättat

Det är min första kväll i mitt liv jag skulle gå ut och dansa. Jag gick i klass 9A, jag var inte alkoholpåverkad och kände mig jävligt snygg och skulle ha den roligaste kvällen i mitt liv, jag kände det på mig. Jag hade tighta vita kostymbyxor och en vit kavaj till. Jag står och dansar, och hamnar plötsligt i ett hörn på dansgolvet. I hörnet stod några killar, 3-4 stycken. Mitt i dansen känner jag ett finger, ett finger som försöker komma in mellan mina ben. Fingret är så tydligt ett finger, det är inte ett misstag att "handen råkade hamna där". Fingret som satt på en av killarna gjorde det med flit. Jag blir rädd, kramar om mina kompisar och ber dem gå längre in på dansgolvet. Sedan den dagen har jag bara kunnat dansa mitt på dansgolvet. Jag som alltid har varit fri blev nu begränsad.

Nästa gång, på studentresan 2015. Jag och mina tjejkompisar har pratat med några killar från Tyskland. Jag var glad och lycklig. Dansar ihop med en av killarna. Känner ett finger, denna gång mot min nakna hud på benet. Uppåt. Samtidigt som han säger något liknande "Ska vi gå härifrån?" Fast på engelska. Svarar "no" men får samtidigt skuldkänslor utifall han trodde att det skulle bli någonting. Tar tag i min kompis och jag försöker glömma incidenten. Kommer aldrig glömma. 


På tiden att höja rösterna och inse problemet.
#MeToo




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar